sâmbătă, 29 mai 2010

Dali- Gala in chip de Leda Atomica

Sunt fascinată de Dali şi de toate creaţiile lui. Am avut norocul să văd locurile în care a crescut, să mă plimb pe aceleaşi străzi şi să văd aceleaşi peisaje. Am văzut locul cel mai important pentru el, cel mai suprarealist loc din lume. E o senzaţie de nedescris să ajungi acolo, parcă până şi aerul are un miros suprarealist...
Nu mă laud, nu sunt genul ăsta de persoană :p dar am rămas uimită acum 5 minute când, din plictiseală, am făcut un quiz pe kudika.ro :) Ceva gen "Cu ce pictură faimoasă te identifici?" şi răspunsul a fost.....titlul postării :D Un pic de copy-paste şi uite ce îmi spune rezultatul quiz-ului:
"Tabloul care o inchipuie pe Gala ‘Leda Atomica’ se incadreaza in acelasi stil nonconformist si modern al lui Dali. Operele sale sunt pline de intelesuri ascunse si de simboluri greu de descifrat. Lucrarea ‘Leda Atomica’ are drept substrat eterna dihotomie “esenta vs. aparenta”. Toate elementele din pictura plutesc chiar daca in aparenta acesta se ating. Gala pare sa atinga capul lebedei si sa atinga piedestalul insa in realitate leviteaza. Intentiile acesteia raman ascunse lasand loc la interpretari.

Misterul care te inconjoara te aseamana cu Gala, femeia pe care Dali a incercat sa o descopere toata viata gasindu-i intotdeauna noi fatete pe care le-a imortalizat in lucrarile sale."

Mhm, deci sunt un mister misterios înconjurat de mister. Cam aşa ceva. Pentru că nici eu nu ştiu ce urmează pentru mine. Nu ştiu dacă mai sunt eu sau cum voi fi eu peste o zi, peste o lună, peste un an....ştiu doar că ce nu mă omoară, mă face mai puternică! Muuuult mai puternică ;)

                                                            Salvador Dali, 1949

Niciun comentariu: